Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „Všeobecné obchodní podmínky“ nebo „VOP“) vymezují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran ve smyslu § 1751 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Občanský zákoník“), mezi provozovatelem portálu, kterým je Radouan Mohamed, IČO: 05997330, se sídlem Strážkovice 57, 374 01 a další fyzickou či právnickou osobou jako klientem (dále jen „Klient“), v souvislosti s poskytováním služeb prostřednictvím webových stránek www.retip.cz (dále jen „Web“)
I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran plynoucí ze smluvního vztahu, který vznikne mezi Poskytovatelem a Klientem vyplněním a odesláním formuláře na Webu Poskytovatele. Veškerá práva a povinnosti mezi Poskytovatelem a Klientem se řídí těmito Všeobecnými obchodními podmínkami, nedohodnou-li se v konkrétním případě Poskytovatel a Klient jinak.
II. SPOLUPRÁCE KLIENTA A POSKYTOVATELE
- Poskytovatel má na svém Webu umístěný formulář za účelem získání dalších externích spolupracovníků Poskytovatele (dále jen „Tipaři). Všechny tyto aktivity jsou Klientovi poskytovány Poskytovatelem zdarma.
- Na základě výše uvedených informací, rad a dalšího hodnotného obsahu má Klient v rámci spolupráce možnost předávat Poskytovateli následující tipy:
a) na zájemce o prodej, či pronájem nemovitých věcí
b) na zájemce o koupi/pronájem nemovitostí, které poskytovatel již má ve své nabídce,
c) na zájemce o financování koupě nemovitých věcí,
d) na zájemce o odhad tržní ceny nemovitých věcí
e) na zájemce o výkup jejich nemovitých věcí - Klient zašle tip prostřednictvím kontaktního formuláře.
- Při zrealizování obchodu mezi Poskytovatelem a doporučeným zájemcem na základě tipu od Tipaře má Tipař nárok na vyplacení části provize, kterou Poskytovatel za realizaci takového obchodu získá.
- Pro vyloučení všech pochybností Poskytovatel upozorňuje, že Klient poskytující tipy soustavně za účelem dosažení zisku může naplňovat znaky podnikatele. V takovém případě by měl Klient tipy poskytovat na základě živnostenského oprávnění a svou odměnu tipaře účtovat na základě vystaveného účetního dokladu obsahujícího zákonné náležitosti.
- Klient, který tipy poskytuje nahodile a mimo souvislost se svým podnikáním, je považován za spotřebitele ve smyslu § 419 občanského zákoníku.
III. UZAVŘENÍ A UKONČENÍ SMLOUVY
- Předmětem závazkového vztahu mezi Poskytovatelem a Klientem je závazek Poskytovatele zaplatit Klientovi odměnu (provizi), pokud dojde k realizaci obchodu na základě tipu Klienta.
- Smlouva mezi Poskytovatelem a Klientem je uzavřena v okamžiku, kdy Klient potvrdí vázanost s těmito VOP prostřednictvím k tomu určeného pole při předávání tipu Poskytovateli formuláře dostupném na Webu Poskytovatele.
- Nedílnou součástí smlouvy mezi Poskytovatelem a Klientem jsou tyto VOP. Klient je povinen se se zněním těchto VOP seznámit před odesláním formuláře.
- Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou a každá ze Stran ji může kdykoliv ukončit výpovědí bez udání důvodu.
- Klient se zavazuje vyplnit v rámci formuláře na webu Poskytovatele pouze pravdivé a úplné údaje týkající se jeho osoby. V případě, že dojde ke změně jeho osobních údajů, zavazuje se Klient o této změně Poskytovatele neprodleně, nejdéle však do jednoho týdne, informovat.
- Klient prohlašuje, že v případě předání kontaktních údajů třetí osoby má její souhlas s tímto předání.
- Klient souhlasí s používáním komunikačních prostředků na dálku při uzavírání Smlouvy. Náklady na prostředky komunikace na dálku si Poskytovatel neúčtuje a neúčtuje si v této souvislosti žádné další poplatky.
IV. ODMĚNA ZA TIPY OD KLIENTA
- Výše odměn za zrealizované tipy od Klienta se řídí následujícím Ceníkem:
a) tip na prodej nemovitosti – 1 000 Kč z každého 1 000 000, za kterou je nemovitost prodána. Například dům se prodá za 7 500 000Kč. Klient obdrží 7 500 Kč
c) tip na pronájem nemovitosti – Klient získá odměnu 2 000 Kč.
Tento Ceník může být Poskytovatelem měněn s tím, že ke změně Ceníku dochází zveřejněním nových VOP na Webu Poskytovatele. Pokud je Klient plátcem DPH připočte si k výše uvedeným cenám DPH v zákonné výši.
- Nárok na odměnu vzniká Klientovi v okamžiku, kdy je Poskytovateli uhrazena provize za dokončený obchod na základě tipu od Klienta. Poskytovatel je povinen o této skutečnosti informovat neprodleně Klienta, a to prostřednictvím e-mailu.
- Odměna Klienta je splatná na základě faktury obsahující veškeré zákonné náležitosti se splatností 14 dní od data vystavení. V případě Klienta, který je Spotřebitelem na základě výdajového dokladu vystaveného Poskytovatelem.
V. ODPOVĚDNOST ZA VADY A ŠKODU
- Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména zákonem č 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění).
- Poskytovatel plní vadně zejména tehdy, neodpovídá-li poskytnutá služba podmínkám obsaženým v těchto VOP. Poskytovatel neodpovídá za vady plnění způsobené třetími osobami, tedy zejména za:
a) vady, poruchy, resp. nefunkčnost přenosové cesty telekomunikačních společností a/nebo,
b) vady, poruchy, resp. nefunkčnost přístupu poskytovatelů internetového připojení. - Klient plní vadně, pokud poskytuje Poskytovateli nepravdivé nebo neúplné informace ať již o své osobě v rámci registračního formuláře, tak o obsahu jeho tipu.
- Právo z vadného plnění nevylučuje právo na náhradu škody; čeho však lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění, toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu.
- Klient bere na vědomí, že Web nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména vzhledem k nutné údržbě hardwarového a softwarového vybavení. Poskytovatel je oprávněn přerušit provoz služby Portálu na dobu nezbytně nutnou zejména z důvodu úprav, oprav, údržby nebo jeho aktualizací
VI. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI
- Klient souhlasí, že bude při spolupráci s Poskytovatelem dodržovat veškeré právní předpisy. Klient souhlasí s tím, že se nebude vydávat za jinou fyzickou nebo právnickou osobu či to nepravdivě tvrdit nebo jakkoli jinak nesprávně popisovat svoje spojení s jakoukoliv fyzickou nebo právnickou osobou. Klient odpovídá za škodu způsobenou svým jednáním v rozporu s tímto odstavcem VOP.
- Klient se zavazuje jednat s náležitou péčí a v nejlepším zájmu Poskytovatele. V případě porušení této povinnosti odpovídá za veškerou způsobenou škodu.
- Klient se zavazuje bezprostředně po zjištění případné poruchy nebo nefunkčnosti Webu systému Poskytovatele nahlásit tuto skutečnost Poskytovateli.
VII. KOMUNIKACE A DORUČOVÁNÍ
- Není-li mezi Klientem a Poskytovatelem ujednán jiný zvláštní způsob komunikace, jakákoliv komunikace na základě Smlouvy bude probíhat buď elektronickou poštou, a to na mailové adresy smluvních stran – v případě Klienta na email uvedený v registračním formuláři, v případě Poskytovatele na email info(@)retip.cz nebo telefonicky.
VIII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- Informace o zpracování osobních údajů Poskytovatelem jsou dostupné v dokumentu Politika ochrany osobních údajů zveřejněných na Webu.
X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- Poskytovatel není vázán žádným kodexem chování ve smyslu § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
- Smlouva je uzavírána v českém jazyce a nelze ji uzavřít v jiném jazyce. Právní vztahy vzniklé ze Smlouvy se řídí právem České republiky. I na právní vztahy s mezinárodním prvkem podle Smlouvy a VOP se použije české hmotné právo.
- V případě, že některý článek nebo ustanovení těchto VOP bude celý nebo zčásti neplatný, nevynutitelný nebo neúčinný, bude zbytek těchto VOP platit v plném rozsahu dále. Tyto VOP se řídí a budou interpretovány v souladu s právním řádem České republiky.
- Případné spory vzniklé na základě vztahů upravených těmito VOP se smluvní strany přednostně pokusí řešit cestou smíru. V případě nenalezení smírného řešení jsou příslušné k řešení všech sporů obecné soudy České republiky dle českých právních předpisů, a to i v případech, kdy klient je fyzickou osobou s bydlištěm či právnickou osobou se sídlem mimo území České republiky.
- Dojde-li mezi stranami Smlouvy ke sporu, má spotřebitel právo na jeho mimosoudní řešení. Návrh na mimosoudní řešení sporu podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je spotřebitel oprávněn podat k České obchodní inspekci (veškeré podrobnosti k mimosoudnímu řešení jsou uvedeny na webových stránkách http://www.coi.cz/informace-o-adr/) nebo prostřednictvím online platformy Evropské unie k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů (bližší informace zde).
- Kontaktní údaje Poskytovatele:
a) poštovní adresa: Radouan Mohamed
Strážkovice 57
374 01 Trhové Sviny
b) email: tip@retip.cz
c) telefonický kontakt: +420 228 225 572